Millennial loyalty

Als ze de keuze zouden hebben, zou 44% van de Millennials binnen de twee jaar hun huidige werkgever verlaten.

De Deloitte 2016 Millennial Survey bevestigt wat KAZI al een tijdje stelt: als ze de keuze zouden hebben, zou 44% van de Millennials binnen de twee jaar hun huidige werkgever verlaten. Dat percentage stijgt tot twee op de drie tegen 2020. Te weinig persoonlijke ontwikkeling, een mismatch op het gebied van waarden en mede daardoor het gevoel niet voldoende betrokken te worden zijn belangrijke motiveringen voor hun wens om ergens anders hun heil te zoeken.

Met name waarden zijn doorslaggevend voor Millennials in de keuze van hun werkgever, maar ook later wanneer ze meer verantwoordelijkheid binnen de onderneming opnemen. Meer dan de helft zag zich onder geen enkele voorwaarde werken voor een organisatie waarvan ze de waarden niet deelt. Kwaliteit en tevredenheid, zowel bij werknemers als klanten, bepalen loyaliteit veel meer dan reputatie of traditie, aldus nog de meer dan 7.700 respondenten uit 29 landen in Deloitte’s Survey.

KAZI helpt werkzoekers en werkgevers om elkaar te vinden op basis van teamrollen en werkwaarden. Het belangrijkste actief van een organisatie zijn immers haar werknemers – die stelling waar bedrijven graag lippendienst aan bewijzen, is voor de jongere generaties meer dan een cliché. Leiderschap en verantwoordelijkheid, persoonlijke ontwikkeling, prioriteitenlijstjes die niét aangevoerd worden door winstbejag is wat Millennials zoeken in hun werkgever. Staat dat in uw vacature?