KAZI gaat op zoek naar inspiratie voor jou!

Wat is de overtreffende trap van engagement bij werknemers? Inspiratie!

Wat is de overtreffende trap van engagement bij werknemers? Inspiratie! Dat is wat Eric Garton en Michael Mankins, partners bij Bain & Company, recent in de Harvard Business Review meldden. Geïnspireerde werknemers waren twee keer zo productief als “tevreden” werknemers in hun steekproef. 

Waar komt die inspiratie vandaan? Noodzakelijke voorwaarden zijn onder meer het gevoel gewaardeerd te worden door de organisatie, en een omgeving die werknemers uitnodigt om hun job te kunnen doen. Dat is bijlange niet genoeg om je werknemers te houden. Zes op de tien werknemers in PriceWaterhouseCooper’s studie "Work-Life 3.0: Understanding How We'll Work Next" waren tevreden werknemers. Toch dacht één op de drie erover na om binnen afzienbare tijd andere oorden op te zoeken. Dan toch niet tevreden?

De oorzaak ligt bij het leiderschap – of het gebrek daaraan. Engagement vereist een uitgebalanceerde teamrol, en de mogelijkheid om zichzelf te ontplooien en zelf het verschil te kunnen maken. Maar inspiratie moet ook van de organisatie zelf  komen, en door de leiders worden uitgestraald. En minder dan vier op de tien respondenten van PwC vond die inspiratie bij hun meerderen in de organisatie.

   

Daarom gaat KAZI met een paar tientallen hoogopgeleide, pas afgestudeerden in het najaar op inspiratiereis naar New York, op zoek naar organisaties en leiders die het beste in hun werknemers naar boven halen.